top of page
  • IGS Experts

למידה מסורתית: לא מילה גסה!

לפני ה"איך", נתחיל ב"למה".

 

את השנים האחרונות אף אחד מאיתנו כנראה לא ישכח.

עולם הלמידה הארגוני – בדיוק כמו העולם שמחוץ לארגון – עבר שינוי של ממש. שלא נאמר, טלטלה.

בין בידודים לחיסונים, אזעקות ומילואים, ארגונים מחפשים את הדרך הטובה ביותר להמשיך ולהכשיר עובדים לתפקיד ובתפקיד - ונאלצים לשנות את אסטרטגיית הלמידה, ולהטמיע במהירות תהליכי למידה דיגיטליים כדי להמשיך ולהתפתח.

 

מתודות הלמידה הדיגיטליות השונות - מזום, דרך לומדה, סרטון, פודקאסט או משחק, ועד AR או VR – מאפשרות למידה של פנים מול מחשב, סמארטפון או טאבלט. בכל מקום, וברוב המקרים גם בכל זמן.


נשמע טוב, לא? אז זהו, שלא תמיד.


אז נכון, 2024 כבר כאן. טכנולוגיות חדשות, ובראשן בינה מלאכותית (עליה נדבר בפוסט אחר בקרוב 😊), פותחות אפשרויות חדשות ומגוונות ללמידה יעילה ומתקדמת, ומאנשי הלמידה בארגון מצופה לעשות את כל מה שעשו עד היום, רק טוב יותר: לספק פתרונות מהירים ומגוונים לצרכי הלמידה הרבים בארגון.


ודווקא עכשיו, זה הזמן לומר בקול: אל תוותרו על הלמידה המסורתית!

נכון, פתרונות הלמידה הדיגיטליים מתחדשים ללא הרף, ויש להם ללא ספק יתרונות רבים, ובראשם - הגמישות שהלמידה מחוץ לכיתה מאפשרת, לארגון וללומד.

אבל חשוב לזכור: גם ללמידה פרונטלית סביב אנשים יש מקום ראוי על מדף פתרונות הלמידה בארגון.

ללמידה "כמו פעם" - זו שמכנסת מספר עובדים בחדר אחד, בתאריך ובשעה קבועים מראש – תועלות רבות גם בימינו, כשהמשותף לכולן הוא המפגש החברתי.


כן כן, לפני כל החידושים הטכנולוגיים, הלומדים הם עדיין בני אדם, שזקוקים לקשרים חברתיים.

השיח החברתי האישי שנוצר בכיתה, בין אם בין מומחה התוכן ללומדים, או בין הלומדים לבין עצמם, מתפקד כמאיץ משמעותי ללמידת עולמות תוכן מסוימים. לאינטראקציה העמוקה והנרחבת שנוצרת פנים מול פנים ערך עצום בלמידה, שאין דומה לו כשלומדים מול המסך.


אז איך עושים את זה נכון? אמ;לק – לומדים היברידית. גם וגם, וגם.

שילוב מתודות למידה שונות בתהליך הלמידה מייצר עבור הלומד חווית למידה אינטגרלית אידיאלית, ומאפשרת ללומד להתנסות בכל העולמות.

אז לפני שבוחרים את המתודה המתאימה, עונים על השאלות הבאות:

  • מה נושא ומטרת הלמידה? – מיומנויות רכות, לדוגמא, נלמדות טוב יותר פנים מול פנים

  • מה התקציב? – כאן חשוב לקחת בחשבון גם את עלות פיתוח התוצר הדיגיטלי, אם יש כזה, ולזכור שפיתוח ראשון של תוצר דיגיטלי אולי יקר, אך חוסך בהמשך עלויות של שעות עבודה וכו'

  • כמה זמן תוכלו להשקיע בהכשרה? וכמה זמן העובדים יכולים להשקיע בהכשרה? – למידה דיגיטלית לרוב תצריך מאיתנו ומהעובדים להשקיע פחות זמן

  • מה רמת המוטיבציה של העובדים? – המפגש החברתי יכול לעזור להגברת המוטיבציה של הלומדים ללמוד

 

ועכשיו, עם התשובות שקיבלתם, צאו ובנו את התמהיל המתאים ללומדים שלכם - ובשלו עבורם את המתכון ללמידה האפקטיבית ביותר!



22 views0 comments
bottom of page